Boontje komt om zijn loontje - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Dries Diersmann - WaarBenJij.nu Boontje komt om zijn loontje - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Dries Diersmann - WaarBenJij.nu

Boontje komt om zijn loontje

Door: Dries Diersmann

Blijf op de hoogte en volg Dries

02 December 2012 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Leuk, weer een nieuwe lezeres er bij. Dit keer mijn kapster Natascha. Hartelijk welkom en tot ergens in december.

Ik wordt nu toch wel afgestraft voor mijn leedvermaak van de afgelopen 2 weken. Het mooie weer laat het wel afweten. De afgelopen nacht heeft het bijna de hele tijd geregend, wat zeg ik, gegoten. Het wasa gelukkig niet erg koud. En vanmorgen, droog en hier en daar een stukje blauwe lucht. Maar geen weer om naar de Milford Sound te gaan, daar voor hingen de wolken te laag. Ik heb nu maar besloten om de etappe die ik morgen zou maken in twee stukken af te leggen. In plaats van 290 km in een dag rijd ik vandaag 170 km en dan morgen 140 km. Komt dan goed uit als het weer weer opknapt, want de reis gaat morgen en overmorgen (150 km) door een heel mooi natuurgebied, the Catlins, aan de zuidkant van Nieuw Zeeland.

Vandaag dus niet verder gegaan dan Invercargill, de meest zuidelijke stad van Nieuw Zeeland. Het plaatsje Bluff licht nog zuidelijker, maar dat is meer de havenplaats van Invercargill. In het begin nog vrij veel wolken, maar de blauwe lucht en dus de zon kregen toch weer de overhand. In mijn handen wrijven dus, tot ik aan de zuidkust kwam. Het mooie weer bleef, maar er stak me weer een wind op! Op sommige stukken kon ik echt niet harder dan 60 km per uur rijden. De inboorlingen zijn er blijkbaar aan gewend, want die racen me gewoon voorbij. Blij dat ik op de camping in Invercargill aankwam. Een leuke, kleine camping, helemaal omringd door hoge bomen die een groot deel van de wind tegen houden. Maar ja, vanavond regent het alweer. Als het nu morgen net zulk weer is als vandaag: in de morgen redelijk met zon en dan tegen de avond pas regen, dan kan het toch een mooie dag worden. We zien wel.

Groeten van Dries

  • 04 December 2012 - 10:31

    Carin En Fred:

    Beste Dries,

    Ik volg je al een tijdje op je reis door Nieuw Zeeland. Erg leuk die verslagen. ook wij zijn inmiddels in NZ en staan met ons campertje in Wanaka ook hier stromende regens.....Ik vind het erg dapper om zo'n reis in je eentje te ondernemen...heb tot nu toe ook zeer genoten van je verslagen. We zijn hier pas een aantal dagen, daarom was het zo leuk om je te volgen toen wij nog thuis waren en nu we in NZ zijn weten we ook waarje bent en kunnen we ons een beeld vormen.....laten we hopen dat het weer een stukje beter gaat worden...maar ja...het is hier net Nederland....zonnetje en dan weer regen. maar ondanks alles vooral genieten van het mooie land..

    Wij wensen je nog een goede reis!!!

    groetjes Carin en Fred

    PS We zullen je blijven volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dries

Ik ben sinds mei 2011 weduwnaar. Mijn leeftijd is 79 jaar en ik woon in Apeldoorn. Samen met mijn vrouw Riny heb ik diverse reizen gemaakt naar Nieuw Zeeland, Zuidelijk Afrika en Canada. Daarnaast elk jaar caravanvakanties in Europa.

Actief sinds 16 Okt. 2012
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 21101

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 14 December 2012

Mijn derde bezoek aan Nieuw Zeeland

Landen bezocht: