The One Lane Bridges Highway - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Dries Diersmann - WaarBenJij.nu The One Lane Bridges Highway - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Dries Diersmann - WaarBenJij.nu

The One Lane Bridges Highway

Blijf op de hoogte en volg Dries

07 December 2012 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Regen en nog eens regen vannacht. En toen ik vanmorgen het gordijntje opendeed zag ik de wolken bijna tot op Lake Wanaka. Troosteloos dus. Maar zo snel mogelijk weg en op weg. Van Wanaka naar Fox Glacier over de State Highway 6. Eén lange weg dus van 265 km, maar gelukkig wel met de nodige bochten en hellingen. En niet te vergeten met ontelbare "One Lane Bridges". Dat zijn bruggen met maar één rijbaan. Je moet dus goed opletten of er niet al tegenliggend verkeer op de brug rijdt, voordat je dit zelf doet. Er is zelfs een brug bij die volgens mij wel 600 meter lang is. Gelukkig hebben ze daar om de 200 meter uitwijkplaatsen in gebouwd. Vandaar dat ik deze weg de naam van "The One Lane Bridges Highway" heb gegeven.

Het eerste deel van de route was het nog wel regen, maar de wolken trokken wel wat op. En dag zag je op de toppen van de bergen de nieuwe sneeuw liggen. Ook hier dus. Toen ik bij de westkust aankwam begon het zonnetje zelfs te schijnen, maar geleidelijk zakten de wolken toch weer en intussen ziin alle bergen weer onzichtbaar.

Ik zit nu op de camping in de buurt van de gletsjer van de Mount Cook. Daar ga ik morgenochtend in elk geval met de camper naar toe. Maar de weersverwachting voor morgen is ook ZON!!!, dus wie weet? Ik sta in elk geval geboekt voor de vlucht van 8.55 uur. Duimen dus maar.
In elk geval geen skype morgenvroeg.

Doei, Dries

  • 07 December 2012 - 06:57

    Mirjan :

    Hallo pa, ik ga super hard voor je duimen, de hele dag, dat morgen inderdaad zon schijnt!!
    Je vakantie is al geweldig een helikopter vlucht zou de slagroom op je vakantietaart zijn.
    Zelf ga ik nu door de sneeuw naar mijn werk..:-)
    Tot skype en droom maar vast van de helicopter die over Mount Cook vliegt met jou erin.

  • 07 December 2012 - 10:00

    Monique:

    Hoi Pa .
    Wat geniet ik van de verslagen.
    Hopen dat je morgen de vlucht kan maken, je verheugt je er nu al zo lang op.
    Hier licht nu ongeveer 10 cm sneeuw.
    Geniet de laaste week nog maar van je reis
    Monique

  • 07 December 2012 - 19:34

    Leo Gerritse:

    Hoi Dries,
    Geniet maar met volle teugen en morgen lezen we wel of je nog in hoge sferen bent geweest. Als de helicopter met jou erin opstijgt, stijgt het hoge sferengehalte vast en zeker. We lopen alvast vooruit op de periode na de terugreis.... we willen graag al je foto's en videos zien. Dus we willen graag een afspraak maken. Laat de laatste periode maar een extra zonnige zijn dan kun je met een bruine kop ons jaloers maken nu de sneeuw is blijven liggen. Groetjes Marijke en Leo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dries

Ik ben sinds mei 2011 weduwnaar. Mijn leeftijd is 79 jaar en ik woon in Apeldoorn. Samen met mijn vrouw Riny heb ik diverse reizen gemaakt naar Nieuw Zeeland, Zuidelijk Afrika en Canada. Daarnaast elk jaar caravanvakanties in Europa.

Actief sinds 16 Okt. 2012
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 21089

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 14 December 2012

Mijn derde bezoek aan Nieuw Zeeland

Landen bezocht: