Singing in the rain met twee zere polsen - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Dries Diersmann - WaarBenJij.nu Singing in the rain met twee zere polsen - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Dries Diersmann - WaarBenJij.nu

Singing in the rain met twee zere polsen

Door: Dries Diersmann

Blijf op de hoogte en volg Dries

01 December 2012 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Bewolkte lucht dus geen reden om nog langer in de buurt van Queenstown te blijven. Langs Lake Wakatipu naar het zuiden toe. Het meer is 85 km lang en heeft de vorm van een kronkelende slang. Het water blijft de hele zomer ijskoud en is niet geschikt om in te zwemmen.

Aan de zuidkant van het meer ligt de plaats Kingston, waar vandaan een oude, maar goed onderhouden, stoomlocomotief uit 1925 om de twee uur naar het plaatsje Fairlight rijdt en terug. In Kingston is een mooi oud station aanwezig waar ze in de restauratie een heerlijke kop cappuccino schenken. Een trein was echter nergens te bekennen. Verder dus met de reis en na 15 km in Fairlight, daar stond de trein, klaar om terug te keren naar Kingston. Keurig opgepoetst en klaar (onder zwarte rookwolken uit de schoorsteen) om te vertrekken.

Verder naar het zuiden tot Mossburn, waar ik rechtsaf moest naar Te Anau. En toen kwam de regen, met bakken de lucht uit. Nou heb ik de gewoonte om onderweg veel te zingen (dat is beter dan tegen jezelf gaan zitten praten), dus "I'm singing in the rain" schalde al gauw door de cockpit van de camper. Ja, ik vergeet "De Stem" niet, soms zing ik het hele repertoire achter elkaar. Laten leden die deze verslagen volgen, alle mensen van het koor de groeten van mij doen. Ik heb trouwens twee boekjes met muziek van Maori-liedjes op de kop getikt. Ze zijn wel allebei éénstemmig, maar van één boekje heb ik ook een CD van de liedjes. Wat ik zelf het mooiste vindt is "Pokarekare Ana", een Maori liefdes lied. Mooie melodie en leuk om te zingen.

Hoe dichter ik bij Te Anau kwam, hoe harder het begon te waaien. Het werd een complete storm en dan merk je dat een (hoge) camper heel veel wind vangt. Ik had echt moeite om het voertuig op de weg te houden, met als gevolg twee pijnlijke polsen. Dat is intussen wel beter geworden, anders had ik dit verhaal niet kunnen tikken. Wat niet beter is, is het weer. Bewolkt en regen. De bus- en bootreis die ik voor morgen heb gepland hangt aan een heel dun zijden draadje. We zien wel. Jullie lezen morgen wel hoe het afloopt.

Groetjes, Dries

  • 01 December 2012 - 11:42

    Wim Rademaaker:

    Hallo Dries,

    Geweldig dat je onderweg lekker aan het zingen bent. Je bent erg goed in uit je hoofd zingen en kan het op het koor ook meestal wel zonder boek doen.
    Ik vertel ook vaak bij de borrel dat ik je verslagen weer gelezen heb en dat het je goed gaaat. Maandag zal ik zeggen dat je het hele repertoire nu nog beter kent. Leuk voor ons om wat Maori liedje te gaan zingen, Henny de dirigrnt iss er vast wel voor te vinden.

    Groeten en geniet er nog van daaar in Down Under!!

    wim rademaker

  • 01 December 2012 - 15:06

    Marijke En Leo Gerritse:

    Hoi Dries,

    Je hebt het waarschijnlijk wel gezien, dat Wim Rademaker ons voor is met zijn reactie. Je hebt groot gelijk, dat zingen vele malen beter is dan tegen jezelf praten. Zou het wel zinnig zijn als je dat gaat doen? Blijf maar zingen. Mij (Leo) lijkt het leuk om een Maorilied te gaan zingen,maar of het leuk is wanneer er een Europese meerstemmigheid eventueel door Henny bij wordt gemaakt betwijfel ik. Waarschijnlijk willen ze bij het koor van Marijke ook wel het repertoire uitbreiden en vooral met jouw CD kun je de sfeer goed proeven. Wie weet wat je nog allemaal te weeg brengt.
    Je bent me anders wel een coureur. Bergje op en bergje af terwijl je weet dat het eigenlijk niet mag zoals pas geleden. Je ziet wel enorm veel. We blijven zo mooi op de hoogte.
    Groeten van Marijke en Leo.

  • 01 December 2012 - 20:02

    Natascha:

    Hallo Dries,

    Ik hoorde vanmorgen van uw dochter dat u een hele mooie reis aan het maken bent,wat geweldig.
    Super om te lezen dat u het helemaal super heeft,ik hoop snel de verhalen van u persoonlijk te horen.
    Nu ga ik nog even verder met de reisverslagen lezen.
    Geniet nog even lekker van al dit moois.
    ( We hopen wel op beter weer).

    Groetjes Natascha.

    ( kapster ).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dries

Ik ben sinds mei 2011 weduwnaar. Mijn leeftijd is 79 jaar en ik woon in Apeldoorn. Samen met mijn vrouw Riny heb ik diverse reizen gemaakt naar Nieuw Zeeland, Zuidelijk Afrika en Canada. Daarnaast elk jaar caravanvakanties in Europa.

Actief sinds 16 Okt. 2012
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 21097

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 14 December 2012

Mijn derde bezoek aan Nieuw Zeeland

Landen bezocht: