Veel wind en regen, dus geen zon meer - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Dries Diersmann - WaarBenJij.nu Veel wind en regen, dus geen zon meer - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Dries Diersmann - WaarBenJij.nu

Veel wind en regen, dus geen zon meer

Door: Dries Diersmann

Blijf op de hoogte en volg Dries

29 November 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Half acht opstaan, gordijnen open en een mooie blauwe lucht. Dat belooft dus wat. Maar helaas. De blauwe lucht maakt plaats voor eerste witte en daarna grauwe wolken, die zich om de bergtoppen nestellen. Bovendien stak er een forse wind op die bij het helikopter platform een ware zandstorm veroorzaakte. Duidelijk dus dat de vlucht niet doorging. Ik heb er nog even aan gedacht om te wachten of het weer tegen de middag beter zou worden,maar ben toch maar om half elf afgereden. En terecht bleek later. De hele dag laaghangende bewolking met behoorlijk wat regen en erg veel wind. (nou mogen jullie lachen, hoewel, volgens Mirjan wordt er tegen het weekend bij jullie sneeuw voorspeld!).

De camping waar ik nu ben (bij Queenstown) ligt vlak bij de Shotover River, waar je vanaf een hoge brug kunt bungee-jumpen. Misschien is dat een alternatief voor de helikopter? Toch maar niet! Ik denk dat ik bij goed weer, morgen een boottocht maak op het Wakatipu meer bij Queenstown en dit combineer met een bezoek aan een farm waar van alles te doen is, zoals schapen scheren, schapen drijven en nog veel meer op dat gebied. Ze schijnen er ook een heerlijke lunch te serveren.
Dus als het effe kan, morgen een rustige dag. Later op mijn tocht kan ik nog een keer proberen om de helikoptervlucht over de Mount Cook te maken.

Omdat het zo'n regenachtige dag is geweest (nu komt de zon al weer door) heb ik geen foto's gemaakt. Volgende keer beter.

Groeten, van Dries in Down Under.

  • 30 November 2012 - 04:54

    Bep En Peter:

    Beste Dries,
    We kregen het inderdaad een beetje benauwd, toen we na 18 nov. een aantal dagen geen verslagje meer ontvingen. Maar de reden is ons nu duidelijk. We zijn ook opgelucht, dat de vulkaanuitbarsting je geen problemen heeft bezorgd. De foto in onze krant van die uitbarsting zag er nogal onheilspellend uit. Intussen hebben we alle verslagjes van 23 nov. t/m die van 29 nov. gelezen (die serie veslagjes kwam in één keer bij ons binnen. Wat een indrukwekkend natuur, zeg ! Dat zijn beelden, die lang op je netvlies blijven. Je bent intussen wel een kilometervreter, zeg !!
    Blijf genieten van alles wat je ziet en meemaakt.
    Groetjes uit het vaderland, waar de eerste nachtvorst inmiddels op TV is aangekondigd.
    Bep en Pter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dries

Ik ben sinds mei 2011 weduwnaar. Mijn leeftijd is 79 jaar en ik woon in Apeldoorn. Samen met mijn vrouw Riny heb ik diverse reizen gemaakt naar Nieuw Zeeland, Zuidelijk Afrika en Canada. Daarnaast elk jaar caravanvakanties in Europa.

Actief sinds 16 Okt. 2012
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 21094

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 14 December 2012

Mijn derde bezoek aan Nieuw Zeeland

Landen bezocht: