Naar Aoraki Mount Cook National Park - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Dries Diersmann - WaarBenJij.nu Naar Aoraki Mount Cook National Park - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Dries Diersmann - WaarBenJij.nu

Naar Aoraki Mount Cook National Park

Door: Dries Diersmann

Blijf op de hoogte en volg Dries

28 November 2012 | Nieuw Zeeland, Aoraki Mount Cook

Jullie geloven mij vast niet meer. Behalve dan diegenen die al eens in Nieuw Zeeland zijn geweest. Als je denkt dat je al het moois al hebt gehad, dan komt er weer zo'n dag als vandaag.

Het begon al op de camping in Fairlie. Toen ik de gordijnen opende, was het weer een strak blauwe lucht en vanuit de camper uitzicht op een berg met besneeuwde top. Een van de plaatjes van vandaag. Door een landschap dat totaal verschilde van wat ik tot nu toe had gezien (droge grasvelden, met aan alle kanten bergen, waarvan de meesten nog met besneeuwde toppen), kwam ik bij Lake Tekapo.Volgens mij het mooiste meer van Nieuw Zeeland. Ik was er tweemaal eerder geweest maar heb het nog nooit gezien zoals vandaag. En dan staat daar op een landpunt het kleine kerkje. de Good Shepperd Church. Dat past zo precies in het landschap. Vanuit mijn flat in Apeldoorn kijk ik ook op de Goede Herders Kerk aan de Asselsestraat, die mij elke zondagmorgen wakker maakt door het gebeier van de klokken.

Na Lake Tekapo verder naar Lake Punaki. Ook weer zo´n hoogstandje. Ik begon bij de zuidkant en ben via de 30 km lange weg naar de noordkant van het meer gereden. Daar ligt de camping waar ik vannacht verblijf en ik heb meteen geboekt voor een helikoptervlucht voor morgenvroeg. Als die tenminste doorgaat, want voor vandaag waren alle vluchten afgelast in verband met de harde wind. Afwachten dus maar en duimen draaien. Wel even doorgereden (23 km) naar Mount Cook Village, waar behalve veel backpacker hotels ook een bezoekerscentrum was en een restaurant waar ze heerlijke scones (met dadels) hadden. Terug op de camping een mooie plaats opgezocht met een fraai uitzicht. En nu maar afwachten wat het morgen wordt.

Groetjes, Dries

  • 28 November 2012 - 08:57

    Marco & Conny:

    Ha levensgenieter! Volgens ons heb jij die bezigheid uitgevonden.. :-) En ja inderdaan wordt het best vervelend steeds weer te lezen hoe mooi het daar is, en wat voor schitterend weer je nu weer hebt..... Ja, inderdaad.... WIJ ZIJN STIKJALOERS!!! :-) :-)
    Wat een schitterende foto's weer. Zo maak je straks je boek ook tot een prachtig aandenken aan deze mooie onderneming. Als het lukt om morgen met de heli Mount Cook te bezichtigen, zorg dan wél voor extra batterijen in je fototoestel. Kan je meteen even kijken of je Frodo, Sméagol, Sam, Gandalf en de rest nog ergens ziet rondzwerven.... (Voor de "niet-kenners", dit zijn figuren uit The Lord Of The Ring. Mount Cook heeft model gestaan voor Mount Doom, en de film is hier op locatie opgenomen). Zou ons niet verbazen als je in deze sprookjesachtige omgeving nog dergelijke figuren tegen het lijf loopt!
    Geniet er weer van, en we spreken elkaar snel weer op Skype!!
    Veel liefs van ons allemaal uit Zennewijnen en omgeving!

  • 28 November 2012 - 15:47

    Grada En Fred:

    Dries, we genieten weer volop van jouw reisverslagen, ik word weer helemaal verliefd op Nieuw Zeeland, en wil zo weer terug, nu Fred nog!
    Groetjes en geniet maar volop, ook van de helicoptervlucht.
    Fred en Grada.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dries

Ik ben sinds mei 2011 weduwnaar. Mijn leeftijd is 79 jaar en ik woon in Apeldoorn. Samen met mijn vrouw Riny heb ik diverse reizen gemaakt naar Nieuw Zeeland, Zuidelijk Afrika en Canada. Daarnaast elk jaar caravanvakanties in Europa.

Actief sinds 16 Okt. 2012
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 21096

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 14 December 2012

Mijn derde bezoek aan Nieuw Zeeland

Landen bezocht: