200 kilometer omrijden, maar wel volgens plan - Reisverslag uit Fairlie, Nieuw Zeeland van Dries Diersmann - WaarBenJij.nu 200 kilometer omrijden, maar wel volgens plan - Reisverslag uit Fairlie, Nieuw Zeeland van Dries Diersmann - WaarBenJij.nu

200 kilometer omrijden, maar wel volgens plan

Door: Dries Diersmann

Blijf op de hoogte en volg Dries

27 November 2012 | Nieuw Zeeland, Fairlie

In 2008, tijdens ons bezoek aan Canada, vergat ik een afslag te nemen en reed toen 100 km door voor ik in de gaten kreeg dat ik op de verkeerde weg zat. Hoe ik dat merkte? Gewoon, de weg hield op! Echt waar! Toen maar eens goed op de kaart gekeken en de fout ontdekt. Probleem was, dat ik helemaal naar de gemiste afslag terug moest rijden om de goede route op te pakken. Onze 10 reisgenoten maakten zich al grote zorgen, want wij kwamen ruim 4 uur na de geplande tijd binnen op de camping. En hadden dus 200 kilometer omgereden.
Gisteren en vandaag heb ik dat ook gedaan, maar dan wel volgens plan.

Van Hanmer Springs naar Fairlie is via de kortste route namelijk 310 km.
Ik wilde gisteren echter naar Akaroa (222 km), een mooie plaats op Banks Peninsulila (schiereiland) ten zuidoosten van Christchurch (met een boog om Christchurch zelf gereden, dus niets van de gevolgen van de aardbeving gezien). Het was een mooie route, maar dat wordt zo langzamerhand afgezaagd want alle routes zijn mooi en ook het weer liet weer niets te wensen over. In Akaroa inkopen gedaan, mijn geldvoorraad weer op peil gebracht en de camping opgezocht, met een prachtig gezicht op Akaroa en de baai. De camping was trouwens de eerste die bijna helemaal vol was.

En vandaag dus van Akaroa naar Fairlie. Oorspronkelijk zou ik naar Geraldine gaan, maar het ging allemaal zo vlot dat ik de 40 km extra naar Fairlie er bij heb gepakt. Scheelt me morgen weer een stuk rijden, als ik naar Mount Cook ga. De afgelegde route was 290 km lang en dat opgeteld bij de 222 km van gisteren komt dus op 512 km en dus totaal ruim 200 km langer dan de kortste route (310 km).

Op deze camping is het weer normaal. We staan nu met 3 campers. Heerlijk buiten in het zonnetje gezeten (het kan niet op).
Ik weet niet of ik morgen een verslag kan maken. Het is niet zeker of er op de door mij gekozen camping internet verbinding is. Afwachten dus maar.
Groetjes vanuit een warm en zonnig (even inwrijven) Nieuw Zeeland.

Dries

  • 27 November 2012 - 08:44

    Mirjan:

    Hallo pa, wat een kadotje om te ontbijten en jou reisverslag dan te kunnen lezen!!
    Alles wat jij schrijft klinkt zo geweldig dat bij mij echt gevoel gaat komen van: dat wil ik toch zeker wel één keer in mijn leven met eigen ogen allemaal zien.
    Mount Cook here our dad is come: de globetrotter.. geniet ervan pa.
    Groetjes Mirjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dries

Ik ben sinds mei 2011 weduwnaar. Mijn leeftijd is 79 jaar en ik woon in Apeldoorn. Samen met mijn vrouw Riny heb ik diverse reizen gemaakt naar Nieuw Zeeland, Zuidelijk Afrika en Canada. Daarnaast elk jaar caravanvakanties in Europa.

Actief sinds 16 Okt. 2012
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 21100

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 14 December 2012

Mijn derde bezoek aan Nieuw Zeeland

Landen bezocht: