Van de Oostkust naar de Westkust - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van Dries Diersmann - WaarBenJij.nu Van de Oostkust naar de Westkust - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van Dries Diersmann - WaarBenJij.nu

Van de Oostkust naar de Westkust

Door: Dries Diersmann

Blijf op de hoogte en volg Dries

09 November 2012 | Nieuw Zeeland, New Plymouth

Het wordt weer een beschrijving van twee dagen. Gisteravond liet internet het afweten.

Na een goede nacht op de camping in Coromandel had ik toch maar besloten om gewoon de route te volgen en dan onderweg een kleine omweg naar de tandarts in Thames te maken. Dat lukte uitstekend. Alle mooie plaatsen aan de oostkust van Coromandel bezocht, zoals Whitiangi, Hawea Beach, Cathedral Cove en Hot Water Beach (leuk he, al die exotische namen op een rijtje) en toen naar de tandarts. Mijn timing klopte uitstekend want ik was 15 minuten voor de afspraak aanwezig. Leuke tandarts van Zuid-Afrikaanse afkomst, die mijn ondergebit wat heeft afgeslepen zodat de drukplek op dit moment verleden tijd is,

Daarna via de kortste weg naar de camping in Cambridge. Maar wel een mooie tocht. Heel anders dan de voorafgaande dagen (bergje op, bergje af), nu door een glooiend landschap van voornamelijk grasland. Het gebied waar ik doorheen ging staat bekend om de fokkerijen van renpaarden. Dus ook een aantal renbanen gezien. s'Avonds heeft het even geonweerd en flink geregend maar niet langer dan een uurtje.

Vanmorgen met mooi weer wakker geworden en dat bleef ook zo. Een rustige tocht met een uitstapje naar Kiwi House in Otorohango. Veel informatie over de kiwi (de vogel, niet de vrucht) maar ook waren er veel andere dieren in deze tuin. Wel dieren die je alleen in Nieuw Zeeland tegen komt. De camping in New Plymouth deed me denken aan 15 jaar geleden toen Riny en ik daar ook aankwamen en alle plaatsen bezet waren. Er was toen een groot concert van Clif Richards en Olivia Newton-John. De jeugd van nu kent ze niet meer, maar in die tijd trok dat nog meer publiek dan Marco Borsato nu. Toen bleek dat we met een klein sheltertje onderweg waren wisten ze toch nog een plaatsje voor ons te ritselen. Nu heb ik een grotere plek voor mij alleen.

Het weer schijnt in elk geval mooi te blijven tot en met maandag, dus morgen ga ik de Taranaki vulkaan bekijken. Er helemaal omheen rijden en waar het kan wat dichter naar de top toe (helemaal met de auto kan niet, ik zie wel hoe ver ik kom).

Groetjes, Dries

  • 10 November 2012 - 09:09

    Greet En Louis:

    Hallo Dries,
    met belangstelling en bewondering je reisverslagen gevolgd.
    Na drie Nw Zeeland bezoeken ben je volgens ons een "semi-Kiwi" , maar wel leuk dat je nu de beste plekken
    weet te vinden. We hopen dat je gebitsproblemen nu opgelost zijn .Goede reis en vanuit een druilerig NL de hartelijke groeten van,
    Greet en Louis

  • 10 November 2012 - 11:45

    Danielle En Conny:

    Hallo (o)pa!

    Wat ziet het er mooi uit! En wat een prachtige foto's.

    Geniet er van en we kijken uit naar het volgende verslag!

    Groetjes en een knuffel van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dries

Ik ben sinds mei 2011 weduwnaar. Mijn leeftijd is 79 jaar en ik woon in Apeldoorn. Samen met mijn vrouw Riny heb ik diverse reizen gemaakt naar Nieuw Zeeland, Zuidelijk Afrika en Canada. Daarnaast elk jaar caravanvakanties in Europa.

Actief sinds 16 Okt. 2012
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 21152

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 14 December 2012

Mijn derde bezoek aan Nieuw Zeeland

Landen bezocht: