Over auto's en de tandarts - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Dries Diersmann - WaarBenJij.nu Over auto's en de tandarts - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Dries Diersmann - WaarBenJij.nu

Over auto's en de tandarts

Door: Dries Diersmann

Blijf op de hoogte en volg Dries

07 November 2012 | Nieuw Zeeland, Coromandel

Gisteren een lange tocht gemaakt van het noordelijke deel van het Noorder Eiland naar ten zuiden van Auckland. Een tocht die voor het grootste deel over hoofdwegen en snelwegen ging. Met erg druk verkeer. Meer auto's en vooral vrachtauto's gezien dan de eerste dagen van mijn reis. Vooral de snelweg door Auckland was druk. Geen files, maar toch. Ondanks mijn TomTom (die het prima doet) toch goed opletten op de borden boven de weg om de goede rijbaan naar mijn bestemming aan te houden. Het laatste deel van de route ging weer op de inmiddels vertrouwde manier: weinig auto's en veel bochten.
Ik was aardig vermoeid toen ik op de camping aankwam en had geen zin meer om een reisverslag te schrijven.

Vandaag was de bedoeling om het schiereiland Coromandel te bezoeken. Via Thames en de plaats Coromandel naar de Hot Water Beach, waar je op het strand kuilen kunt graven die vol lopen met heet water. Je kunt daar dan lekker een warm bad in nemen. Echter, ik heb al enkele dagen last van mijn nieuwe gebit. Het ondergebit veroorzaakt drukplekken en die zijn echt wel pijnlijk. Toen ik in Thames opzoek ging naar een bank, om geld te halen, zag ik naast de Rabobank (!) een tandarts kliniek. Ik kon daar een afspraak maken voor morgen om 13.00 uur. Toch maar gedaan, maar dat betekent dat ik niet de hele route heb afgemaakt, maar de camping in de plaats Coromandel (50 km ten noorden van Thames) heb opgezocht. Vandaar ga ik morgen weer terug naar de tandarts. Wat ik verder met de geplande route voor morgen (en de rest van vandaag) doe, dat weet ik nog niet. Jullie lezen dat wel in mijn volgende verslag.

Ik hoorde van Mirjan dat er weer nieuwe volgers van mijn reis zijn bij gekomen. Van harte welkom buren.

Groetn, Dries

  • 07 November 2012 - 20:46

    Margreet Kuhlman:

    Hallo Dries,

    ik vind het leuk om je verslagen te lezen.
    maar ik vind het ook wel een beetje overdreven om de tandarts zo ver weg te zoeken :-)
    Zo krijgen we de gezondheidszorg nooit betaalbaar!

    Hopelijk blijft het bij dit ongemak, ik wens je veel plezier en een mooie reis verder.
    Groetjes, Margreet

  • 08 November 2012 - 17:15

    Ans En Frans:

    Hoi Dries

    jammer joh van je gebit. Hopen dat ze het kunnen verhelpen. Mooie plaatsjes. Jammer van het bewolkte weer. Wensen je wat meer zon toe. Blijft leuk om zo je tour te volgen. Kijk dan steeds op Google Maps waar je zit en hoe je gereden zou kunnen zijn.

    Groetjes
    Ans en Frans

  • 08 November 2012 - 19:10

    Marijke Gerritse:

    Hallo Dries.
    Eindelijk tijd om je verslag te lezen. Jammer dat je kakement nog niet helemaal ok is , maar hopelijk is het nu verholpen. Ik vind het maar stoer zón grote reis alleen in een camper maar jij doet dat toch maar. Leuk om het zo te kunnen volgen en de foto's te kunnen zien. Hier is alles goed en we hebben zaterdag een gezellige zang avond gehad. Eendracht deed het primma maar de Stem ging hier en daar de mist in . Toch was het een leuke avond. Zondag heb ik een optreden en ik moet nog maar zien hoe wij het er vanaf brengen.We houden je op de hoogte van het wel en wee in Apeldoorn.
    Groetjes van Marijke en natuurlijk ook van Leo.

  • 08 November 2012 - 23:10

    Fred En Grada.:

    Goede morgen Dries,
    hopelijk is de pijn verholpen. Neem een extra dagje rust daar in je eigen gemaakte hotpool, lekker ons jaloers maken!
    Volgens mij dezelfde camping die wij destijds bezocht hebben. Ga je nog met het treintje naar de goudmijn? Regent het daar nu ook,net zoals bij de Victoria-watervallen!haha. Fijne vakantie en geniet maar lekker.
    Groetjes Grada en Fred.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dries

Ik ben sinds mei 2011 weduwnaar. Mijn leeftijd is 79 jaar en ik woon in Apeldoorn. Samen met mijn vrouw Riny heb ik diverse reizen gemaakt naar Nieuw Zeeland, Zuidelijk Afrika en Canada. Daarnaast elk jaar caravanvakanties in Europa.

Actief sinds 16 Okt. 2012
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 21154

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 14 December 2012

Mijn derde bezoek aan Nieuw Zeeland

Landen bezocht: