Vroeg op voor een lange tocht - Reisverslag uit Pohara, Nieuw Zeeland van Dries Diersmann - WaarBenJij.nu Vroeg op voor een lange tocht - Reisverslag uit Pohara, Nieuw Zeeland van Dries Diersmann - WaarBenJij.nu

Vroeg op voor een lange tocht

Door: Dries Diersmann

Blijf op de hoogte en volg Dries

23 November 2012 | Nieuw Zeeland, Pohara

Gisteren (vrijdag dus) 's morgens vroeg opgestaan om om 6 uur te vertrekken. Ik moest om 7.15 uur bij de veerboot in Wellington zijn en je weet het nooit met het verkeer. En inderdaad was er op een gedeelte erg langzaam rijdend verkeer. Maar even over 7 uur reed ik langs de controlepost. De boot vertrok precies op tijd om kwart over acht en het was een rustige tocht naar Picton, de haven op het Zuider Eiland.

Om half twaalf van boord en meteen maar weer begonnen aan het vertrouwde bergje op en bergje af. Een ontzettende kronkelweg over de bergen langs de sounds (zeg maar fjorden). Gemiddelde snelheid 35 km per uur. Maar mooi !! Na ongeveer 50 km kwam ik weer op de normale weg. Tanken en de etenswaren aanvullen en naar Nelson, waar ik mijn eerste overnachting had gepland. Het weer was schitterend en begon zelfs warm te worden.

Ik was zo vroeg in Nelson dat ik maar ben doorgereden naar de volgende geplande camping, zodat ik nu aan de kust van de Abel Tasmanbaai sta, op 20 meter van de oceaan met een prachtig uitzicht op de rotsen. Vannacht was het behoorlijk koud, maar om acht uur scheen de zon al weer vrolijk en zit ik nu dus in een korte broek en een hemdje dit te tikken. Ik ben er nog niet uit of ik hier vandaag blijf en de boel hier wat ga verkennen, of toch aan mijn volgende etappe begin. Ga in elk geval eerst maar een kop koffie zetten en dan beslis ik wel. Jullie lezen het wel.

Groetjes, Dries

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dries

Ik ben sinds mei 2011 weduwnaar. Mijn leeftijd is 79 jaar en ik woon in Apeldoorn. Samen met mijn vrouw Riny heb ik diverse reizen gemaakt naar Nieuw Zeeland, Zuidelijk Afrika en Canada. Daarnaast elk jaar caravanvakanties in Europa.

Actief sinds 16 Okt. 2012
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 21108

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 14 December 2012

Mijn derde bezoek aan Nieuw Zeeland

Landen bezocht: