Een lange maar mooie rit naar Lower Hutt - Reisverslag uit Lower Hutt, Nieuw Zeeland van Dries Diersmann - WaarBenJij.nu Een lange maar mooie rit naar Lower Hutt - Reisverslag uit Lower Hutt, Nieuw Zeeland van Dries Diersmann - WaarBenJij.nu

Een lange maar mooie rit naar Lower Hutt

Blijf op de hoogte en volg Dries

17 November 2012 | Nieuw Zeeland, Lower Hutt

En inderdaad was het vrijdagmorgen mooi weer en dus ging ik 20 km terug naar Napier. Die stad is echt de moeite van het bezoeken waard.
In 1931 werd Napier en omgeving getroffen door een hevige aardbeving, waarbij praktisch de hele plaats werd verwoest. De nieuwbouw vond plaats in de periode van de Jugendstil en Art Deco en dat is in de architectuur van de woningen winkels heel goed te merken.

Omstreeks 11 uur ging ik op pad naar Lower Hutt, een rit van ruim 300 kilometer. Prachtige weg en erg rustig. Het eerste deel ging door uitgestrekte wijngaarden en veel percelen met fruitbomen. Die worden dan omzoomd door hoge bomen, om de harde wind uit zee tegen te houden. Later veel bouwland met groente en weiden vol met gele boterbloemen en daarin grazende zwarte koeien. Kilometers lang goud bloeiende brem langs de weg. Jongens, wat ben ik weer bloemrijk bezig.

Het laatste deel van de route ging door de Wairapa. Een gebied in het oostelijk deel van het zuiden van het Noorder Eiland (is het nog te volgen voor jullie?). Veel plaatsjes op een rij waar het behoorlijk druk was. Ik kwam er blijkbaar tijdens spitsuur. Het laatste stuk was weer even goed klimmen, de pas over de Rimutaka Mountains! Erg druk met verkeer en heel veel bochten. Als je dacht dat je het gehad had ging je een bocht om en dan ging de weg weer naar boven. Maar aan alles komt een eind, dus ook aan deze lange klim en afdaling. Om half vijf parkeerde ik de camper voor de deur van mijn Nieuw-Zeelandse vrienden Archie en Linsey, waar ik een hartelijk welkom kreeg. Zij hebben een groot huis, waarvan alleen de benedenverdieping al twee keer zo groot is als mijn eigen flat in Apeldoorn. Ik kreeg een ruime slaapkamer met een eigen badkamer. Luxe dus! Morgen meer over mijn verblijf hier.

Groeten, Dries.

P.S. Onderweg langs de plaats gekomen met de langste naam ter wereld (volgens de Nieuw-Zeelanders tenminste). Ik hoop dat de foto goed overkomt, dan kunnen jullie oefenen op de uitspraak.

  • 18 November 2012 - 09:31

    J.A. Weener:

    Hallo Dries.

    Uit jouw verslagen merk ik dat je de oprechte natuur-en architectuurliefhebber jaloers maakt.
    Mooi dat alles voorspoedig verloopt,ga zo door.
    Het enige wat hier te melden is,morgen naar de oogarts voor een staaroperatie.
    Hoe dit verloopt laat ik je weten.
    Tot ziens en de groeten.

    Jan

  • 18 November 2012 - 13:40

    Narda En Cor:

    Hallo Dries,

    Wat maak je weer een geweldige reis.Ondanks dat het weer niet helemaal is zoals je zou willen, geniet je er wel van. Je schrijft mooie verslagen zodat we je mooi kunnen volgen. Ik hoop niet dat je ons overhoort wat de plaatsnaam betreft want dat zal ons niet lukken. Geniet er nog mooi van ook bij je vrienden en met je vrienden.

    Groetjes van ons Narda

  • 18 November 2012 - 17:27

    Margreet Kuhlman:

    Hallo Dries,

    Ik geloof niet dat het iemand ooit lukt om die plaatsnaam uit te spreken als een woord.
    Maar leuk om te zien en ik geloof het direct dat het de langste plaatsnaam op aarde is.

    groetjes, Margreet

  • 18 November 2012 - 20:34

    Marco&Conny:

    Ha Pa,

    Inderdaad weer een schitterende bloemlezing uit jouw bloemrijke reiservaring! Wat rrn fantastische reis! Aks je hetak niet was , wordt je nu wel heel erg een Nieuw-Zeeland fan! Erg fijn ook dat je bij je vrienden Archie en Linsey zo hartelijk ontvangen bent. Zal wel heel fijn zijn weer even een normale slaap- en badkamer tot je beschikking te hebben.
    Als de tocht over het zuider eiland ook zo voorspoedig gaat kan je vakantie in het geheel niet meer stuk!
    We blijven je volgen!!
    Veel liefs uit Zennewijnen (en omstreken :-) ).....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dries

Ik ben sinds mei 2011 weduwnaar. Mijn leeftijd is 79 jaar en ik woon in Apeldoorn. Samen met mijn vrouw Riny heb ik diverse reizen gemaakt naar Nieuw Zeeland, Zuidelijk Afrika en Canada. Daarnaast elk jaar caravanvakanties in Europa.

Actief sinds 16 Okt. 2012
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 21103

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 14 December 2012

Mijn derde bezoek aan Nieuw Zeeland

Landen bezocht: