Langs de kust naar Hastings - Reisverslag uit Hastings, Nieuw Zeeland van Dries Diersmann - WaarBenJij.nu Langs de kust naar Hastings - Reisverslag uit Hastings, Nieuw Zeeland van Dries Diersmann - WaarBenJij.nu

Langs de kust naar Hastings

Door: Dries Diersmann.

Blijf op de hoogte en volg Dries

15 November 2012 | Nieuw Zeeland, Hastings

Zoals steeds de laatste dagen begint het s'morgens met een mooie blauwe lucht, om een uur of 11 verschijnen er dan wat wolkjes, s'middags trekt het verder dicht en tegen een uur of 4 komen er wat spetters. Soms zet dat door, soms blijft het alleen maar bewolkt. Zo was het vandaag ook weer, en ik kan daar eigenlijk best mee leven. Vooral omdat de temperatuur vandaag echt aangenaam was.

En verrassing! de weg was heel goed vandaag. Een heel verschil met gisteren. Langs de kust, dat wil zeggen wel over de heuvels (dus nog steeds bergje op, bergje af) maar wel doorkijkjes naar de zee en soms naar mooie baaien. In Waiora ongeveer een uur bezig geweest om te tanken, een bank te vinden en boodschappen te doen. Daarna verder langs Lake Tutira (heel mooi en rustig) en op naar Napier. En toen hing me daar toch een donkere lucht! Heb Napier maar links laten liggen, met het idee als het morgenvroeg weer goed is er naar toe te gaan. Want je mag dat eigenlijk niet missen. Voorbij Napier, vlak voor de afslag naar Hastings, opeens een file. Bleek dat er een auto in de fik stond. Grote kolkende bruine wolken. Iedereen moest omkeren en dan blijkt toch het gemak van de Tomtom. Je rijdt gewoon eerst op je gevoel in de goede richting en als de juffrouw van Tomtom het opgeeft om je om te laten keren, loodst ze je feilloos naar de camping toe.

Morgen dus hopelijk naar Napier en daarna opweg naar mijn Nieuw Zeelandse vrienden Archie en Linsey in Lower Hutt (vlak boven Wellington). Ik blijf daar 2 dagen en ga dan door naar Jan en Henriette.
Omdat het morgen een lange tocht wordt wil ik vroeg weg. Dus geen skypen morgen vroeg (of vanavond voor jullie).
Tot de volgende keer.

Dries

  • 15 November 2012 - 22:22

    Mirjan:

    Hallo pa.
    En... is het droog en zonnig geweest vanochtend?? Duim echt voor je dat je dat stuk van Nw.Zeeland droog en zonnig hebt kunnen zien.
    Wanneer je dit leest zit je waarschijnlijk al heerlijk aan een kop koffie bij Archie en Linsey en kan je paar dagen lekker uitslapen. Veel kilometers maken de komende week hoef je niet
    Veel plezier bij hun en later ook nog bij Jan en Henriet
    Groetjes uit een al wat kouder Apeldoorn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dries

Ik ben sinds mei 2011 weduwnaar. Mijn leeftijd is 79 jaar en ik woon in Apeldoorn. Samen met mijn vrouw Riny heb ik diverse reizen gemaakt naar Nieuw Zeeland, Zuidelijk Afrika en Canada. Daarnaast elk jaar caravanvakanties in Europa.

Actief sinds 16 Okt. 2012
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 21149

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 14 December 2012

Mijn derde bezoek aan Nieuw Zeeland

Landen bezocht: