Kia Ora en Haere Mai - Reisverslag uit Matakohe, Nieuw Zeeland van Dries Diersmann - WaarBenJij.nu Kia Ora en Haere Mai - Reisverslag uit Matakohe, Nieuw Zeeland van Dries Diersmann - WaarBenJij.nu

Kia Ora en Haere Mai

Door: Dries Diersmann

Blijf op de hoogte en volg Dries

03 November 2012 | Nieuw Zeeland, Matakohe

Kia Oa en Haere Mai zijn in Nieuw Zeeland bekende Maori woorden. Ze betekenen zoveel als Goedendag en Wees welkom.

Nou dat klopte wel zo'n beetje. Na weer een lange zit in een krappe vliegtuigstoel kwam ik gisteren omstreeks 1 uur in Auckland aan. Weinig problemen met de douane (werd er uit gepikt door een Nederlands sprekende douanier). Toen ik buiten kwam stond het busje naar het hotel net op punt te vertrekken, dus ik was om 2 uur al in het hotel. Goede verzorging daar. Lekker bed en lekker gegeten s'avonds.

Na het ontbijt vanmorgen naar camperdepot gebracht en om 10 reed ik daar weg. Tomtom aan en feilloos naar de eerste camping gereden. Een rit van 170 km door een prachtig gebied. Heuvelachtig en heel mooie vergezichten. Tenminste als het niet regent, maar dat deed het nou juist wel. Ruim een uur lang in de stromende regen! En daarna zwaar bewolkt. Hoop dat het morgen wat beter wordt.
Vanavond koffie gedronken bij mijn buren, die al 3 dagen onderweg zijn.
Toch leuk om wat aanspraak te hebben.
Ik heb voor 15 minuten gratis Wifi. Dus ik stop nu.

Dries

  • 03 November 2012 - 12:09

    Erik:

    Hallo Dries, goed te horen dat de reis (buiten de stoelen) verder en volgens schema verlopen is. Ook fijn dat de goede voorbereidingen uitkomen en de trip Down Under nu echt gestart is. Nu nog zon!
    Heel veel plezier, groetjes Erik

  • 04 November 2012 - 16:49

    Fred En Grada:

    Hai Dries, fijn dat we jouw berichten zo goed kunnen volgen, daardoor reizen we op afstand mee. We zien de route voor ons en zoals jij als echt kampeerder meteen contact hebt met je kampeerbuurtjes is mooi meegenomen, maar dat hebben we tijdens al onze gezamenlijke vakanties ondervonden.
    Gisteren bleek dat ook weer tijdens de reünie: hallo Fred en Grada, waar is Dries? Dus deze site maar even doorgegeven, dus wie weet.
    Het was wel gezellig en diner goed, maar van onze ACSIreis waren maar 8 stellen en natuurlijk ook Dave, die gelijktijdig aan het promoten was! Heel veel groetjes van de groep.
    We wachten op de volgende mooie berichten en geniet maar lekker van het mooie land en het heerlijke eten en hopelijk goed weer. groetjes Grada en Fred.

  • 04 November 2012 - 18:00

    Ans En Frans:

    Hoi Dries,

    Toch maar weer mooi dat de vliegreis er op zit en nu maar genieten. Jammer dat je eerste rit regenachtig was maar er zullen zeker betere dagen komen. Gezellig dat je meteen wat aanspraak had.
    Net wat Grada en Fred schrijven is het gewoon mooi om zo met je 'mee op reis' te zijn. We blijven je volgen.
    Geniet er van.
    Groetjes
    Ans en Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dries

Ik ben sinds mei 2011 weduwnaar. Mijn leeftijd is 79 jaar en ik woon in Apeldoorn. Samen met mijn vrouw Riny heb ik diverse reizen gemaakt naar Nieuw Zeeland, Zuidelijk Afrika en Canada. Daarnaast elk jaar caravanvakanties in Europa.

Actief sinds 16 Okt. 2012
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 21091

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 14 December 2012

Mijn derde bezoek aan Nieuw Zeeland

Landen bezocht: