Een verlate terugblik - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Dries Diersmann - WaarBenJij.nu Een verlate terugblik - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Dries Diersmann - WaarBenJij.nu

Een verlate terugblik

Door: Dries Diersmann

Blijf op de hoogte en volg Dries

15 Januari 2013 | Nederland, Apeldoorn

Eindelijk is het er dan toch nog van gekomen. Ik had mij voorgenomen om direct na thuiskomst het afsluitende verhaal te maken, maar daar kwam weer van alles tussen.

Het inleveren van de camper ging razendsnel. Je komt aanrijden, haalt je bagage uit het voertuig en gaat het kantoor binnen. Je campertje zie je daarna niet meer, je krijgt de papieren afgetekend weer terug en je wordt 10 minuten later per auto naar je hotel gebracht. Het camperdepot ligt ongeveer 1 km van de luchthaven en het hotel ligt daar weer tussen. Je zou dat alles kunnen lopen, maar met de zware bagage is het wel zo prettig als ze je brengen.

De vliegreis was weer enorm afzien. Van Christchurch naar Auckland met New Zealand Airways ging prima (70 minuten vliegen in een halfvol toestel) maar de beide vluchten daarop volgend met Cathay Airways waren voor mij weer een verschrikking. De plaats was nu goed, maar ik kan absoluut niet slapen in een vliegtuig. En dan is een vlucht van 11 uur en 4 uur later een vlucht van 13 uur een martelgang. Je weet op het laatst niet meer hoe je moet gaan zitten en alles doet je zeer. En de wijzers van de klok gaan dan erg langzaam. Het was een verademing om op Schiphol Grada en Fred te zien die al om 3 uur s'morgens waren opgestaan om mij af te halen en naar Apeldoorn te brengen.

Een jetlag van bijna 2 weken, de feestdagen en in het nieuwe jaar een vervelend griepje, zijn er de oorzaak van dat ik nu pas mijn serie verslagen kan afronden. En dan nog wel in een besneeuwd Apeldoorn. Maar natuurlijk ook een weerzien met mijn achterkleindochter Lexi. Wat kan zo'n kind groeien in 2 maanden.

Zou ik het weer doen, zo'n lange en verre reis maken? Als ik 10 jaar jonger was: zeker! Waarschijnljk wel op een iets andere manier, bijvoorbeeld niet in 2 maar in 4 etappes naar Nieuw Zeeland vliegen. De reisduur per etappe wordt dan maximaal 7 uur. Maar laten we realistisch blijven. Als je de 80 gepasseerd bent moet je je beperkingen ook gaan accepteren. Het zal al heel fijn zijn als ik de komende jaren nog met mijn caravan door Europa kan toeren.

Familie en vrienden, ik wens jullie allen veel goeds in het nieuwe jaar.
We komen elkaar wel weer eens tegen (als dat al niet gebeurd is).

Groeten en knuffels van Dries

  • 16 Januari 2013 - 16:42

    Margreet:

    Hallo Dries, ik heb genoten van je verhalen.
    Misschien, als je nog ooit gaat, een slaappil voor in het vliegtuig meenemen.

    Groetjes, Margreet

  • 11 April 2013 - 22:39

    H.Croonen:

    Geachte Heer Dries,

    Met zeer veel aandacht u reisverslag gelezen en niet zonder reden. Wij zijn van plan om aan het eind van het jaar de reis van ons leven te gaan maken. Uiteraard naar New Zealand. Ook in de periode dec / jan. Nu horen we van alle kanten dat het de verkeerde periode is en dat het erg druk kan zijn omdat de bevolking dan op vakantie gaat. Onze planning was om de reis andersom te maken, namelijk starten vanuit Christchurch en eindigen in Auckland. De reden hiervoor is dat we vrienden hebben op zowel zuider als noorder eiland. Vanwege mij werk kan ik alleen in die periode weg. Daarom zou ik graag met u in contact komen om van een neutraal persoon wat informatie in te winnen. We zouden graag op eigen gelegenheid het land willen verkennnen zonder afhankelijk te zijn van allerlei reis bureau's. Of we een auto moeten huren of een camper enz enz enz.

    mijn email adres is: hcroonen@home.nl

    Mvg.
    H.Croonen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dries

Ik ben sinds mei 2011 weduwnaar. Mijn leeftijd is 79 jaar en ik woon in Apeldoorn. Samen met mijn vrouw Riny heb ik diverse reizen gemaakt naar Nieuw Zeeland, Zuidelijk Afrika en Canada. Daarnaast elk jaar caravanvakanties in Europa.

Actief sinds 16 Okt. 2012
Verslag gelezen: 2283
Totaal aantal bezoekers 21075

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 14 December 2012

Mijn derde bezoek aan Nieuw Zeeland

Landen bezocht: